tisdag 3 februari 2009

Rött frottétyg - ny laddning

Dagen började med ett träningspass; först 30 minuter crosstrainer och sedan 15 min pilates. Jag tycker att pilatesträningen är riktigt bra. Det finns fler namn på motsvarande träning, men grundtanken är att du tränar rygg och mage, alltså det som stabiliserar hela kroppen. Och ju äldre man blir desto viktigare blir det hela. Jag kände mig riktigt nöjd efteråt.

På Pearlshop la jag upp nya artiklar i systemet så nu är webbshopen uppdaterat med de olika trassel detaljerna. T har också skrivit ett nyhetsbrev som gått iväg.

På väg hem köpte jag mer av det röda frottetyget. Jag sydde färdigt en badrock igår, om det blir mammas eller Fridas det får vi se, troligen den jag träffar först. Så jag har en badrock kvar att göra.

Jag köpte en meter extra av tyget, eftersom jag fick höra att jag ska bli farmor igen och den krabaten måste ju också få något. Det blir mer som ett badlakan med huva än en badrock. Efter att jag klippt ut alla bitarna jag behövde insåg jag att det var väldigt mycket stuvar, så jag klippte till ytterligare ett litet babyplagg. Jag vet inte om det kommer att fungera ännu men min tanke är som en sovpåse i frotte, det kan fungera. Vi får se.

Kvällens middag; Bönsoppa med kyckling. En riktig favorit. Snabb, god, lättlagad och mättande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar