torsdag 19 februari 2009

Kunder och smycken

Ett av de nöjen jag har i butiken är att ta emot kunders gamla halsband för reparation. De kommer in med smycken från alla årtionden och delar av världen. En del har otroligt vackra pärlor andra har en unik design. Det senast jag föll för är det på bilden nedanför. Det var en äldre kvinna som köpt det på en av sina resor och läderbandet hade lossnat från fästet.

Det är gjort i en metall och med läderband. Det känns pampigt men inte för elegant.

Butiken fungerar också som en mötesplats för likatänkande.Idag hade jag in två kvinnor, en för att reparera ett halsband och den andra var ute efter pärlor. Medans jag reparerade halsbandet började kvinnorna diskutera vår, vårblommor och hur vackert vi har det häruppe på sommaren. I dom här mötena finns det så mycket positivt. Idag känner jag att jag vill bara sprida glädje. Så fram med det stora leendet, det finns inget bättre än att leva nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar