tisdag 17 februari 2009

Kurser smycketillverkning

Idag har jag fått hem en ny sändning av silverlera och diverse tillbehör, det är tur eftersom jag förbrukade allt i helgen som var.

Idag börjar också en grundkurs i smycketillverkning. Jag har en fyraveckors kurs via ABF där jag går igenom grunderna för att trä halsband på wire, svävande halsband, olika versioner av länkning på kedja och slutningen att knyta halsband på silkestråd.

Det brukar vara en riktigt stimulerande uppgift, jag lär ut tekniken och deltagarna har ideérna, superkul. Det är alltid lika spännande att se vilka som är med, nu vet jag att en del av dom som kommer har varit med förut så det blir en bredare kurs.

Jag ska också i början av mars börja en inspirationsträff för intresserade, på den kommer det inte att finnas ett givet ämne utan det är deltagarna som styr innehållet. Det ska bli intressant att se vilket utfall jag får på det. Jag tror det finns ett behov av nya ideér och infallsvinklar i sin tillverkning. Det är lätt att fastna i ett tänkesätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar