torsdag 26 februari 2009

Seg start

Idag har jag verkligen haft en lång morgon, sovigt länge, läst tidningen riktigt ordentligt och filosoferat. Det är skönt med sådan här morgnar, jag brukar inte ha många under veckorna men idag så har jag lång dag på jobbet. Först öppet som vanligt i butiken och sedan en fullbokad nybörjarkurs. Då gäller det också att vara pigg, glad och full av energi när de kommer in i butiken.

Hur utfallet på kursen blir är ett samspel mellan mig och deltagarna. Är jag trött och sliten så förmedlar jag inte glädjen med att hålla på med den här hobbyn. För det är ju inte bara att trä pärlor utan det är att sjunka in i en skapande värld där harmoni råder.

Alla lyckas inte första gången, men första smycket som man är nöjd med ger en riktig Aha upplevelse. Och det behöver inte vara ett märkvärdigt smycke utan det kan vara att färgerna stämmer överens med känslan man vill förmedla.

När man skapar smycket är det viktigt att tänka på vem, vad och när det ska användas. Det kan vara en fest, eller till ett speciellt klädesplagg eller en färgställning som ska passa till de vardagskläder man har. Det kan vara ett halsband som lyfter fram lekfullheten eller ett strikt halsband. Det finns hur många olika varianter som helst. Även när kursdeltagarna har samma grundpaket, är det inget smycke som ser likadant ut när de är klara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar