fredag 13 februari 2009

Silverlera - helgkurs




Dagen har börjat rätt så skönt med ett pilates pass. Det är en skön känsla efter all utsträckning av de muskler man har.

Efter passet var jag och köpte ett par krukväxter som jag ska ha till helgens kurs i silverlera. Det blir en två-dagars kurs för nybörjare. Vi kommer att göra ett hänge av ett blad, ett vanligt hänge som vi gör från en lerbit och en ring.

Silverlera är ett härligt material att arbeta i, det är gjort av silverkulor, cellulosa och vatten. Så det känns precis som lera när man arbetar och sedan när man bränt bort cellulosan och vattnet så är det 99,9 % silver. Det innebär att det inte blir några begränsningar i skapandet. De smycken som visas i sidan är sånt jag gjort i silverlera.

Så dagen kommer att gå till att förbereda kursen och packa ihop det jag vill ha med mig.

Om det inte blir något mer bloggande idag så blir kvällens middag; Lax med pepprigt täcke. Det är en riktig fredagsfavorit som vi hittade för något år sedan . Ta laxfilé, salta och peppra, lägg på ett lager med sweet chilisås, riv parmesanost över det. Sätt in i ugnen 200 grader ca 12 minuter. Under tiden förbereder man grönsakerna och nudlarna. 250 gr nudlar, 200 gr strimlad morot, 200 gr purjolök, 200 gr palsternacka. Koka nudlarna, fräs grönsakerna och blanda ihop i slutet.

2 kommentarer:

  1. Jag ska äta smörgåstårta och vanlig tårta. Sonen blir 18 år idag. Sedan har vi fått tårta på jobbet också i 2 omgångar första av näst högsta chefen och sedan av en som vi gör mycket jobb åt från en annan avdelning. Så min fredagen den 13:e har och ska gå i tårtätandes väg. Blir till att röra sig mycket i helgen.

    SvaraRadera
  2. Nog för att jag tycker om tårta men 3 ggr på en dag..

    SvaraRadera