onsdag 11 februari 2009

Träning

Dagens träning var 15 minuter pilates och 30 min crosstrainern. Det är effektivt men inte lika roligt som att springa ute. Det finns 12 olika program att välja på plus ett antal olika nivåer, så man kan verkligen anpassa träningen efter sin egen form.

Problemet är snarare bristen på stimulation. Jag har vår lilla TV framför mig när jag tränar och idag hade jag tur. De hade ett inslag om modeveckan i Danmark och med en hel del bra inslag. Kläderna var mer inriktade mot slutkonsumenterna än vad de stora fashionabla husen är.

Målet med träningen är (förutom att jag ska få bättre kondis) att gå ner i vikt. Jag har en teori om att om jag förbrukar kalorier mer än vad jag brukar så borde jag gå ner i vikt. Nu verkar det inte som om min kropp håller med mig. Men jag får trösta mig med att jag mår bättre av att träna och det är inte så illa det.

Men jag längtar tills det blir lite varmare igen så jag kan ge mig ut och springa. Nu finns ljuset på morgonen men det är fortfarande lite för kallt -14.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar