lördag 7 februari 2009

Tulpaner


Jag har fått årets första tulpaner av min man idag. Han försöker att få det att verka som en helt vanlig företeelse, men som sagt, det var årets första.

Livet i övrigt är en helt normal, kall februaridag. Kundtillströmningen i butiken har varit ok, det är fortfarande ljust när jag slutar arbeta och temperaturen ligger på minus 18 grader. Precis så normalt som det kan vara i februari.

När jag slutade arbeta idag så kom min yngsta son med tjej förbi för ett fika. Om vi är stugsittare så är dom ett strå värre. Man får verkligen dra ut dom ur deras lägenhet.

Schlager, vi var rätt så överens om att rätt låtar gick vidare.

Kvällens middag; helstekt renfilé, gräddsås med enbär, stekt ostronskivling och rösti. Till det drack vi en ripasso. Vi avslutade det hela med espresso, konjak och mörk choklad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar